babybrotherinthebigworld.blogg.se

Meaningful values ​​and considerations Texts that become beautiful and emotional. Travel and experiences that are exciting and adventurous. People who mean something and to be loved.

Brazil!!

Publicerad 2017-05-03 18:29:31 i Allmänt,

Hej!
Jaa det var ett tag sen jag skrev nu, kom på det häromdan. Allt har gått så fort sista tiden och jag har inte tänkt på på bloggen tyvärr. 
Jag kom ju hem i början på Mars och efter det har det vart att träffa sina vänner och hänga med i vad som hänt dom senaste 2 åren här hemma i Sverige. På detta så har det druckits en del bärs och berättas en del historier om min resa och äventyr. Sen så har det planerats inför sommaren och mitt jobb.
Jaja nu är jag ju här och skriver igen haha.
Låt mig nu få berätta sista tiden jag hade i Brasilien innan jag tog hemåt igen.
 
Min resa skulle till slut lida mot sitt slut efter 2 år. Det blev ganska långt, det hade jag inte tänkt men ja. Brasilien fick bli 14:e och sista landet på denna jorden runt resa. 3 veckor skulle spenderas och detta under carnivalentider också. Vilket innebär att jag skulle få vara med om en del fest och dans.
Det var sorligt att lämna Argentina och jag hade gärna stannat längre men jag återvänder. Argentina är ett magiskt land och väldigt sköna människor, dock ganska dyrt när man är i Sydamerika.
Såklart tog jag bussen när jag lämnade Iguazu Falls (som jag hade som sista destination) och begav mig in i Brasilien mot en staden Florianopolis på den södra delen av landet. Brasilien är ju ett gigantisk land så jag blev tvungen att välja ut ett område eftersom jag tyvärr inte hade så mycket tid kvar inna jag skulle bege mig hemåt. Det fick bli dom södra delerna plus Sao Paulo och Rio de Janiero, dels för carniavlen i Rio och sen skulle jag flyga hem från Sao Paulo.
I Florianopolis blev det mycket strandäng bland surfare och snygga brasilianska kroppar. För det må jag säga att jag brassar vet hur man tar hand om sin kropp, ojoj. Det var väl skönt men att softa några dagar där men som ni alla vet så tröttnar jag på starnden efter 2-3 dar och måste få en utmaning eller äventyr. Därför låg det så perfekt att åka upp til Rio och se denna mytomspuna stad. Och wow måste jag säga, vilken vacker och kärleksfull stad måste jag säga. En ljus och livfull stad med stränder och berg runtomkring, skithäftig.
Här blev det ju förstås besök uppe hos Kristusstayn som är känd över hela världen. Den står högt upp på ett berg (Corcovado), så antingen tar man tåget upp eller går.
 
Maracana Stadion in Rio
Famous steps of Lapa in Rio
Fejoada is the national dish in Brazil
View over RIo from Corcovado at daytime
View over Rio from Sugar Mountain at nighttime
Cristo Redentor
 
Sen så blev det mest fest eftersom den stora Carnivalen precis börjat så det var mycket festglada människor. Själva stora paraden kostade lite för mycket pengar för mig eftersom den utspelades på en stor arena och där behövdes det köpas biljetter.
Så det jag gjorde och alla dom flesta var att mest festa runt i minikvarter kallad "Blocos", som ändrades varje dag. Det gick till så att en stor buss med öppet tak spelade musik och åkte runt omkring i vissa kvarter i stan. Sen så följde alla efter den bussen och bara dansade och drack. Det var lätt att köpa så massvis med säljare också följer efter bussen. Jag blev ganska trött men jävlar vad roligt jag också hade.
Detta fortsatte jag göra sen i Sao Paulo då carnivalen är en stor grej i hela Brasilien. Det var tur att det pågick just då för Sao Paulo är ingen rolig stad. Stor som attans och sen väldigt gammal. Flygplatsen är stor här så lätt att hitta biljetter till bra pris.
 
Nu är mitt resande slut för ett tag men jag kommer fortsätta skirva här om mitt liv. Värderingar och tankar kommer dyka upp. Framtiden ligger öppen och jag har många planer, både på plugg och resa igen. Först kommer jag jobba i sommar och bara njuta av bra väder hemma och så tar jag nästa beslut sen.
Därför vill jag nu tacka er som läst min blogg under denna resa och hoppas ni vill fortsätta läsa den nu när den mer kommer handla om vardag och livet hemma i Sverige i under sommaren. Jag har verkligen njutit av att ha en blogg som denna och skriva om sakerna jag fått vara med om.
Jag vill också säga att jag tycker alla ska ut i världen, det är nästan en skyldighet tycker jag om man kommer från Sverige. Så man fattar att vi har det sjukt bra här upp i Norden.
Mot nya äventyr
 
ENGLISH

Hey!
Yes, it was a while since I wrote now, get on it. Everything has gone so fast lately and I have not thought of the blog unfortunately.
I arrived home at the beginning of March and after that it was time to meet up with friends and keep up with what has happened over the past 2 years here in Sweden. On this, some have been drunk and told some stories about my journey and adventure. Then it's planned for the summer and my job.
Yes, here I am here and write again haha.
Now let me tell you the last time I had in Brazil before I got back home.

My journey would end up ending after 2 years. It got pretty far, I did not think so but yes. Brazil had to be 14th and last country on this trip around the world. 3 weeks would be spent and this during carnival times as well. Which means I would have a party party and dance.
It was sad to leave Argentina and I would have liked to stay longer but I will return. Argentina is a magical country and very beautiful people, but quite expensive when in South America.
Of course I took the bus when I left Iguazu Falls (which I had as last destination) and entered Brazil to a city of Florianopolis in the southern part of the country. Brazil is a giant country so I had to choose an area because unfortunately I did not have enough time left to go home. It could be the southern parts plus Sao Paulo and Rio de Janiero, partly for the Carnival in Rio and then I would fly home from Sao Paulo.
In Florianopolis, there was a lot of beach barges among surfers and nice Brazilian bodies. For this, I have to say that I brass know how to take care of her body, ojoj. It was nice to sleep a few days there, but as you all know, I'm tired of staring after 2-3 days and have a challenge or adventure. That's why it was so perfect to go to Rio and see this mythical city. And wow must I say, what beautiful and loving city must I say. A bright and vibrant city with beaches and mountains all around, sketchy.
Here, of course, it became a visit to Kristusstayn, known worldwide. It is high up on a mountain (Corcovado), so either take the train or go.

Then it became the most party since the big Carnivals just started so it was very festive people. The very big parade costed me too much money because it was played in a big arena and there was a need to buy tickets.
So what I did and most of the most were to party around in the mini-neighborhood called "Blocos", which changed every day. It was a big bus with open ceilings playing music and walking around in some neighborhoods in town. Then everyone followed that bus and just danced and drank. It was easy to buy so massively with sellers also following the bus. I got pretty tired but damn what fun I had too.
This I continued to do in Sao Paulo since the carnival is a big thing throughout Brazil. It was lucky that it was just then for Sao Paulo is not a fun city. Great as attendant and then very old. The airport is big here so easy to find tickets at a good price.

Now my journey has ended for a while, but I will continue to skirva here about my life. Values and thoughts will appear. The future is open and I have many plans, both on plug and trip again. First I will work this summer and just enjoy good weather at home and then I will take the next decision later.
Therefore, I would like to thank you for reading my blog during this trip, and hope you will continue to read it now when it comes to everyday life and life in Sweden in the summer. I really enjoyed having a blog like this and writing about the things I had to agree with.
I also want to say that I think everyone is going to be in the world, it's almost an obligation I think if you come from Sweden. So you think we are having a good time here in the Nordic region.
Against new adventures

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela