babybrotherinthebigworld.blogg.se

Meaningful values ​​and considerations Texts that become beautiful and emotional. Travel and experiences that are exciting and adventurous. People who mean something and to be loved.

Poetry

Publicerad 2017-07-25 21:28:55 i Allmänt,

Ja efter mitt senaste inlägg så verkar det som att folk vill att jag skriver poesi i denna blogg. Kul säger jag för det blir nytt för mig men samtidigt spännande. Jag är facinerad av det så varför inte testa.
Boken kommer också komma men blir nog inlagd lite här och där.
 
Men hur skriver man nu poesi då och vad är poesi egentligen? Det kan se ut på många olika sätt. Måste jag verkligen rimma. Det känner jag inte för utan vill bara skriva fina och meningsfulla texter som ni gillar och jag mår bra av. Texter som bara kommer av sig själv och sammanfattar mitt huvud. Får mig att slappa av och få hur mig saker och ting.
MIna favorittexter inom musiken är poesi och man blir helt förtrollad av dom och dess magi. Bara sitta ner och juta av en meningfull text och en vackert spelande gitarr. Nu spelar jag ju inte något instrument så då får jag stanna vid skrivandet.
 
Jag återkommer med min första poesi text till imorgon men kan avslöja att det kommer handla om frustration.
 
 
ENGLISH
Yes, after my last post, it seems like people want me to write poetry in this blog. Fun I say because it will be new to me but at the same time exciting. I'm fascinated by it so why not try it out. The book will also come, but will probably be posted here and there. But how do you write poetry then and what is poetry really? It can look in many different ways. I really have to rush. I do not feel that but just want to write nice and meaningful lyrics that you like and I'm good at it. Texts that come only by themselves and summarize my head. Makes me relax and get me things. My favorite songs in the music are poetry and you are completely enchanted by them and its magic. Just sit down and jute off a meaningful text and a beautiful playing guitar. Now I do not play any instrument so I can stop at the writing. I will return with my first poetry text to tomorrow but can reveal th

Kommentarer

Postat av: Birgitta

Publicerad 2017-07-25 23:14:07

Rim är inte alls nödvändigt - kan snarare kännas hämmande!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela