babybrotherinthebigworld.blogg.se

Meaningful values ​​and considerations Texts that become beautiful and emotional. Travel and experiences that are exciting and adventurous. People who mean something and to be loved.

So hot in Argentina!

Publicerad 2017-02-14 01:15:37 i Allmänt,

Efter min tid i Bolivia så blev det nu äntligen dags för Argentina. Jag har på något sätt alltid tänkt på Argentina som ett coolt land att besöka. Egentligen mest för tre saker, vin, kött och fotboll. Tråkigt nog så blev det inte så mycket fotboll som jag hade tänkt eftersom ligan inte är igång, men jag hann med en match. River Plate mot ett mindre lag fick jag se i en cupfinal sjukt häftig upplevelse och helt galet.
Eftersom jag redan hunnit ta mig till Brasilien som ska jag försöka summera 3 veckor i Argentina i ett enda inlägg.
Det var extremt varmt i Argentina överallt vart jag begav mig i landet, det gick inte att hitta en lugn plats som svalkande.

After my time in Bolivia, it was finally time for Argentina. I have somehow always thought of Argentina as a cool country to visit. Actually, most for three things, wine, meat and football. Sadly, it was not as much football as I had supposed because the League is not running, but I managed to finish with a match. River Plate against a lesser team, I got to see in a Cup final so cool experience and totally crazy.
Since I already had time to take me to Brazil that I will try to summarize the 3 weeks in Argentina in a single post. It was extremely hot everywhere I where going in Argentina. I was sweaty constantly every day.

 
Jag började upp en stad vid namn Salta, mest för att det var för jag tagit mig ner från Bolivia och den stan låg närmast. Stan är omringad av öken och massvis med berg. Här blev det mycket party för då det är många argentinare som åker hit på semester och bara festar.
Efter Salta så var det dags för stan där all vinproduktion kommer ifrån, Mendoza. Riktigt härlig stad och vacker på något sätt, tyvärr sjukt varmt. Det var inte kul att gå på stan då jag svettas konstant. Planen från början var att stanna i tre dar men det slutade i sex då jag stötte ihop med två sköna argentinare, Facuno och Francisco. Dom visade mig runt och vi drack en hel del öl ihop. Så öppna och gästfrivänliga.
Jag besökte också vinområdet runt Mendoza där dom är kända för sitt Malbec vin. Det blev några provsmakningar på några gårdar men tyvärr så tog dom betalt för provsmakning och det var ganska dyrt. Jag tog mig ut till Aconcauga som är det högsta berget i Sydamerika som ligger en bit utanför stan.

I started up in atown by the name of Salt, most of it was because I took myself down from Bolivia and the town was closest. The town is surrounded by desert and lots of mountains. This became the very party for me when there are many Argentinians who come here on vacation and just partying.
After Salta so it was time for the town where all wine production comes from, Mendoza. Really lovely town and beautiful somehow, unfortunately sick hot. It was not fun to go around town when I sweat. The plan from the beginning was to stay for three days, but it ended in sex then I bumped into two amazing Argentine, Facuno and Francisco. They showed me around and we drank a lot of beer together. So open and hospitable friendly.
I also visited the wine area around Mendoza, where they are known for its Malbec wine. There were a few tastings at some farms but unfortunately they took charge for tasting, and it was quite expensive. I took me out to the Aconcauga, which is the highest mountain in South America that are a bit outside of town.

 
Vinyards
Wine tasting 
Aconcauga
 
Vidare tog jag mig ännu mer söderut till en stad vid namn Bariloche. Om man ska ner till Patagonien så börjar många oftast här då det är magisk miljö med sjöar och vackra berg, som en startdörr ner mot södrare miljöer. Tråkigt nog så visste jag om redan från början att tiden inte finns för Patagonien så det fick endast bli Bariloche. Ganska dyrt också då säsongen var full igång och priserna ökat. Här blev det lite vandring och mountainbike.
 
Furthermore I took me even more South to a city by the name of Bariloche. If you're going down to Patagonia so many usually starts here then it's magical environment with lakes and beautiful mountains, as a boot door down against souther environments. Sadly, I knew from the beginning that time does not exist for the Patagonia so it had only become Bariloche. Pretty expensive even when the season was full running and prices increased. Here it became a little hiking and mountain biking.
Day hiking in Bariloche
Bariloche
 
Jag tror det räcker där just nu och berättar om Buenos Aires, var nästa destination jag var på väg mot, i nästa inlägg. Eftersom jag fullkomligt älskade stan och det finns så mycket att säga och berätta om.
Ni får hålla er till det.
 

I think there is enough there right now and tell of Buenos Aires, was the next destination I was heading for, in the next post. Because I absolutely loved the town and there is so much to say and talk about.
You must stick to it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela