babybrotherinthebigworld.blogg.se

Meaningful values ​​and considerations Texts that become beautiful and emotional. Travel and experiences that are exciting and adventurous. People who mean something and to be loved.

Copperbeech Backpackers

Publicerad 2016-09-28 06:44:26 i Allmänt,

Mina senaste 4 månader har varit helt fantastiska, visst jag hade ett tråkigt jobb men det är tiden jag fick tillbringa på mitt hostel som jag aldrig kommer glömma.
COPPERBEECH BACKPACKERS i Blenheim Nya Zeeland, är det bästa hostelet jag någonsin bott på. Den stora familjekänsla som har funnits där under min tid är magisk. Jag har bott med massor med människor från olika delar av världen. Det kan ju låta som att det ska bli ett kaos men på något sätt har det gått ihop väldigt bra. Jag har ju vart väldigt social av mig också så det är kanske en anledningarna till varför jag gillat alla och folk har funktat så bra ihop med mig.
Det var tufft att lämna för jag kände mig så hemma där med alla, men det kändes som rätt tid att lämna ändå. Man måste förstå att jag lever ett "backpackerliv" och det innebär jag vill resa vidare och se nytt och då blir det många sorglia farväl. Jag ville gärna spara mina pengar så mycket som det gick och prioriterade att äta billigare t.ex vilket andra inte gjorde som ville leva ett normalt liv där, det har jag full respekt för det men det gjorde att jag bara ville stanna ett par månader och inte för alltid.
Sen så vet jag att många som jag tyckte mest om ska lämna dom kommande veckorna, så jag ville gärna vara en av dom som lämnar först så jag inte sitter där sist och så har alla lämnat. Visst det kommer ju nya människor jämt men när man väl har bestämt för att lämna så är det ganska svårt att börja lära känna nya människor då jag vet att jag lämnar ändå, därför blev det mer på slutet så att jag hängde med mina närmaste och dom som jag bott längst med
Jag har fått många nya vänner och dom flesta är vänner för livet då vi öppnade upp oss väldigt mycket om livet och värderingar.
 
 
 
 
 
 
Mycket roliga temafester har vi haft också som uppklädd som ett djur, fransktparty, hippieparty, gothparty, 80-tals party m.m
 
 
 
 
 
 
Vid mitt avsked så ställde sig många upp på rad för att vinka farväl och ge mig en kram, några grät. Jag uppskattar det väldigt mycket och det visar att min personlighet gick hem oss er. Ni är fina och jag kommer verkligen sakna er. Ni har räddat livet på mig och det var också en stor anledning för att jag valde stanna ett tag då jag har blivit en så mycket mer gladare person vid er närvaro.
Jag är övertygad över att jag kommer se en hel del av dessa människor igen och alla är mer än välkomna till Sverige.
 
 
 
 ENGLISH

My last 4 months has been absolutely great, sure I had a boring job but it's time I got to spend at my hostel which I will never forget.
COPPERBEECH BACKPACKERS in Blenheim, New Zealand is the best hostel I have ever stayed at. The big family feeling which has been there for my time is magical. I have stayed with lots of people from different parts of the world. It may sound like it's going to be chaos, but somehow it has gone up very good. I've been very social of me also so it is perhaps a reason why I liked all and people have worked so well with me.
It was tough to leave because I felt so at home there with everyone, but it felt like the right time to leave anyway. You must understand that I live in a life as a backpacker and it means I want to travel and see new and then there will be many sadly farewell. I wanted to save my money so much as it went and priority to eat cheaper, for example, which others did not do that wanted to live a normal life there, I have full respect for it but it meant that I only wanted to stay for a few months and not forever.
Since I know that many that I liked the most about to leave judgment coming weeks, so I wanted to be one of those who leave first so I don't sit there and so have all left. Certainly it will the new people all the time but once you've decided to leave as it is quite hard to begin to get to know new people when I know I'm leaving anyway, because it was more on the end so that I hung out with my closest and I stayed longest with I have got many new friends and most of them are friends for life when we opened up us very much about life and values.

Very fun theme parties we've had also dressed up like an animal, a French party, hippie party, gothparty, 80 's party etc.

At my parting so many stood up at the line to wave goodbye and give me a hug, some wept. I appreciate it very much and it shows that my personality left us you. You guys are great and I will really miss you. You have saved the lives of me and it was also a big reason that I chose to stay for a while then I have become a lot more happier person at your presence.
I am sure that I will see a lot of these people again and everyone is more than welcome to come to Sweden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela