babybrotherinthebigworld.blogg.se

Meaningful values ​​and considerations Texts that become beautiful and emotional. Travel and experiences that are exciting and adventurous. People who mean something and to be loved.

Sydamerika

Publicerad 2016-11-15 05:02:50 i Allmänt,

Hej!
Resan rullar på än och nu har jag äntligen tagit mig till Sydamerika som alltid har varit en dröm för mig. Här kommer jag spendra 5 månader och ta mig igenom Colombia, Ecuador, Peru, Bolivia, Chile, Argentina, Uruguay och Brasilen innan det är dags ta avsluta denna långa resa och bege sig hemåt mot Sverige igen.
Sydamerika det alltid pratas mycket om både på bra och dåliga sätt. Rykten går hela tiden att det är så farligt här och ingen pratar engelska, och visst folk pratar inte så bra engelska här men det går rätt fint för mig ändå tycker jag. Visst ibland kan det bli jobbigt i vissa situationer när jag inte förstår ett ord men nu känner jag mig säker som person så jag bryr mig inte utan ler och går vidare.
Visst är det farligt och folk koklar på dig men det händer ju i Sverige med så har man bara sunt förnuft så händer det inget.
Det mesta av resandet här i Sydamerika sker med buss då tåg inte är så vanligt eftersom det är mycket berg och gör det för svårt att bygga järnväg. Man kan flyga med det är väldigt dyrt att flyga runt omkring i Sydamerika. Bussarna är väldigt bra med mycket utrymme för benen och riktigt sköna stolar att sitta i.
Här i Syamerika så kommer jag utforska djungeln och göra mycket vandring. Tanken ör jag ska det rätt lugnt med och utforska allt lite djupare och inte hetsa mig igenom det som jag gjorde lite med Asien kan jag känna. Det måste nog bero på att jag var ovan med hur man beter sig och var ganska osäker. Nu känner jag ju inte så utan är mer säker i hur man går tillväga och tänka med upplevelser och kostnader, vad är värt att se och vad vill jag se. Det kommer bli kanon och jag ska verkligen ta till vara på den sista tiden av min stora resa för nu befinner jag ju mig på en kontinent som jag alltid sett fram emot och är så cool.
 
Första stoppen blir Colombia 
Fortsättning följer......
 
 
 
Hi!

The tour rolls on yet, and now I've finally taken me to South America that has always been a dream for me. Here I am going spendra 5 months and get through Colombia, Ecuador, Peru, Bolivia, Chile, Argentina, Uruguay and Brazil before it is time to end this long journey and go back home to Sweden again.
South America there is always a lot of talk about both the good and bad ways. Rumors go all the time that it is so dangerous here, and no one speaks English, and some people are talking not so good English here but it goes right nicely for me though, I think. Sure, sometimes it can be a hassle in some situations when I don't understand a Word, but now I feel confident as a person so I don't care without smiling and moving on.
Of course, it is dangerous and people koklar on you but it happens of course in Sweden with so it has just common sense as it happens nothing.
Most of the travelling here in South America is done by bus when the train is not as common as it is very rock and makes it difficult to build the railway. You can fly with it's very expensive to fly around in South America. The buses are very good with a lot of space for legs and really comfortable chairs to sit in.

Here in Syamerika, I will explore the jungle and do much hiking. The idea for I'll be there right with and explore everything a little deeper and not inflame me through it as I did a little bit of Asia I can feel. It must probably be due to the fact that I was above of how to behave and was quite uncertain. Now I feel not so, but are more secure in how to go about and think with experiences and costs, what is worth seeing and what do I see. It's gonna be great, and I'm going to really take advantage of the last days of my big trip for now I find the me on a continent that I always looked forward to, and is so cool.

First stopp, Colombia

To be continued...........

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela